سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قالب وبلاگ

شادیهای کوچک یک خانه
 

بسم الله الرحمن الرحیم

بچه ها شعر را خیلی دوست دارند و از طریق شعر خیلی مطالب را یاد می گیرند. حتی اشعاری را که به نظر ما مفهومش را نمی فهمند، اگر آهنگ زیبایی داشته باشد، به خاطر می سپارند. حتی گاهی اشعاری به زبان های دیگر را هم اگر دوست بدارند، سریع حفظ می کنند.

البته شاید همه بچه ها از حفظ کردن شعر خوششان نیاید، ولی قطعا همه آنها از شنیدن شعر لذت می برند. به همین دلیل باید سعی کنیم از این فرصت طلایی به خوبی استفاده کنیم و اشعار با مفهوم را برایشان بخوانیم.

پسرک خانه ما از آن دسته بچه هاست که از حفظ کردن شعر خیلی لذت می برد. ما هم از کودکی سعی کردیم اشعار خوبی برایش بخوانیم. حتی برخی از این اشعار کودکانه و بی معنا را هیچ گاه برایش نخواندیم. پیش از یکسالگی اشعار آقای سازگار را که در مورد اهل بیت علیهم السلام است و یا اشعار حافظ را برایش می خواندیم تا گوشش با اشعار فاخر خو بگیرد. و حالا هم سعی می کنیم اشعار خوبی برایش بخوانیم. حتی گاهی اشعار را با صدای خودمان ضبط می کنیم تا بارها و بارها گوش کند.

امیدوارم شما هم از این اشعار استفاده کنید و ما را دعا بفرمایید.

اتل متل توتوله

بچه خوب چه جوره

با خوبی جوره جوره

از بدی دوره دوره

دائم توی حضوره

منتظر ظهوره

آچین و واچین

خوبی رو بچین

پ.ن: دو تا "اتل متل" زیبای دیگر را هم از اینجا و اینجا بخوانید.


[ پنج شنبه 93/1/28 ] [ 6:40 صبح ] [ ام علی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم*****پسرک خانه ما متولد 2 اسفند 1388 است.***** نام این وبلاگ را از یک رُمان دوران نوجوانی گرفته ایم.
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 9
کل بازدیدها: 46625